Alla inlägg under februari 2020

Av Anette Nilsson - 25 februari 2020 21:57

Det är verkligen kul att höra från chefen att man ser helt slut efter en vecka på jobbet 😄. 

Jag är helt slut och helt förstörd efter en vecka att arbetsträna . Kroppen reagerar så olika varje dag.  Och ja man har gråtit, och man har isolerat sig från folk och sina närmaste. För att orken har inte funnits där. 

Man vill bara vara ensam sova och vakna upp ur mardrömmen. 

Jag vill jobba , jag vill hitta orken igen , en fungerande kropp och hjärna. 


Man har känt att folk tror att man använder utmattningen som en ursäkt att inte jobba.  Så är det inte jag vill jobba , jag vill inte ha det så här.

Jag vill inte känna mig dum när hjärnan inte kopplar med så enkla saker som plocka in i diskmaskinen. Man blir två personer, en som står och ser på och försöker ropa att du kan det där . Kom igen du kan inte vara så trög. Och den andra kopplar ingenting.


Man känner sig misslyckad.


Och varje dag är en kamp hur ska man orka genom dagen, komma ur sängen . Kampen att försöka få vardagen att fungera på ett bra sätt.


Det är en lång kamp och små steg framåt.  


Ibland känner man sig så ensam att man önskar man hade nån vid sin sida bara luta sig mot .

Naturen och solen är det bästa för själen 

 



Av Anette Nilsson - 13 februari 2020 17:33

Tänkte börja blogga igen,  kampen mot att hitta sig själv. Komma ur utmattningen . Leva med psykisk ohälsa. 

Varje dag är en kamp att hitta orken igen . 



Idag kändes det som vår , solen sken fåglarna kvittrade. Så det fick bli en kylig promenad och tänka lite sol 😊  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards